Dokręcanie śrub – ważne przy motorach
Jak wiadomo, motor to taki sprzęt, który ma w sobie jakieś śruby. Nie raz i nie dwa taka śruba przysporzyła kierowcy niemałego problemu. Bardzo często się zdarza, że taka osoba się męczy, kręci, kręci, ale odkręcić nie może. I wtedy najczęściej się poddaje. A jest to bardzo duży błąd. Dlaczego? Bo najczęściej tacy ludzie się nie zastanawiają czy może dana śruba ma lewy gwint. Jak to jednak można sprawdzić? W bardzo prosty sposób. Będzie nam potrzebna do tego lupa. Za jej pomocą należy się przypatrzeć wystającej części gwintu. Trzeba wiedzieć, że lewy gwint jest najczęściej stosowany w alternatorach mocowanych na wałach korbowych, koszach sprzęgieł oraz wszelkiego rodzaju nakrętkach mocujących zębatkę do wałka znajdującego się na skrzyni biegów. Warto też się przyjrzeć śrubom, które mają tak zwany łeb wewnętrzny. Trzeba bowiem wiedzieć, że wszystkie klucze stosowane w ich przypadku są bardzo mocno zestopniowane. Zazwyczaj więc trzeba używać takiego, który jest o numer mniejszy. W związku z tym wszystkim należy niezwykle starannie dobrać wielkość, ponieważ śrubę z gniazdem strasznie łatwo można zepsuć. Dlaczego tak się właśnie dzieje? Z prostej przyczyny. W końcu jesteśmy zmuszeni używać mniejszego klucza.