Samochody od A do Z

BŁĄD W KONSTRUKCJI

Gorzej jest jeżeli dopiero teraz ujawni się błąd w konstrukcji lub obliczeniu. Wtedy’ bowiem trzeba przerwać badania do chwili wykonania przez pro- totypownię niezbędnych przeróbek.Według podobnych zasad poddawane są próbom wszystkie podstawowe zespoły napędowe i podwozia nowego samo­chodu. Na specjalnych stoiskach bada się pod różnymi obciążeniami i rozmaitymi prędkościami obrotowymi skrzyn­ki biegów, przy czym odpowiednie automaty zmieniają co chwila przełożenia.Badanie mechanizmów hamulcowych polega na wielokrot­nie powtarzanych próbach hamowania, np. przy użyciu specjalnych kół zamachowych, zwykle o momencie bez­władności odpowiadającym jednej czwartej ciężaru samo­chodu, tj. tyle, ile w rzeczywistości przypadnie na jedno koło jezdne.

Witaj na moim portalu! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji i techniki. Na co dzień pracuję jako mechanik, w swojej pracy napotykam się na wiele usterek w wielu różnych marakach samochodowych. Zapraszam do czytania wpisów o tej tematyce.

Dodaj komentarz