OSTATECZNE DECYZJE
Trudno wprawdzie przewidzieć ostateczne decyzje FIA odnośnie wspomnianych wyczynów, lecz na pewno walka o rekord absolutny dopiero się zaczyna i żaden z pretendentów nie wycofał się jeszcze z rywalizacji. Nawet Donald Campbell, który w roku 1960 miał poważny wypadek podczas próby bicia rekordu (przy około 580 km/godz wskutek podmuchu wiatru BLUEBIRD 2 zarzucił i rozbił się), nie zrezygnował i przygotował BLUEBIRD 2 — nieco zmodyfikowany i 17 lipca 1964 r. na dnie wyschniętego jezioraEyre w Australii uzyskał średnio 648, 728 km/godz. Niezależnie od absolutnych rekordów samochodowych FIA zatwierdza rozmaite rekordy szybkości samochodów w poszczególnych kategoriach i klasach oraz na określonych długościach tras lub w określonym czasie. Dają one pogląd obecnym stanie techniki samochodowej, wytrzymałości sprzętu, jakości stosowanych materiałów oraz sprawności kierowców.