OSTATNIE I NAJWAŻNIEJSZE ZADANIE
Wydział zbytu ustala cenę sprzedażną nowego samochodu opierając się nie tylko na drobiazgowo obliczonych kosztach własnych, lecz uwzględniając także ceny zbytu podobnych pojazdów konkurencyjnych wytwórni krajowych 1 zagranicznych.Ostatnim, lecz jednym z najważniejszych zadań jest ustalenie kiedy i w jaki sposób nowy model ma się po raz pierwszy zademonstrować publicznie. Dawniej nie było z tym kłopotu. Tradycyjny zwyczaj nakazywał pokazanie nowych modeli na najbliższym Salonie Samochodowym. Odstępstwo od tej zasady byłoby uważane za przejaw nieuczciwej konkurencji i za nieprzyjazne wystąpienie wobec organizatorów wymienionych imprez. Dzisiaj to już nie obowiązuje. Dążenie do ubiegnięcia konkurencji i uzyskania szerokiego oddźwięku u klientów przez lansowanie nowego modelu zanim nastąpi rozpraszający uwagę prasy I publiczności mnogością eksponatów okres jesiennych salonów — okazały się silniejsze od tradycji.