Samochody od A do Z

PODCZAS BADAŃ

Podczas tych badań konstruktorzy z sekcji silnikowej mają wiele pracy. Trzeba bowiem poprawiać krzywki wału rozrządu, zmieniać ukształtowanie kanałów ssących i wy­dechowych, warunki krążenia wody chłodzącej, a czasem nawet przekonstruować gruntownie całą jakąś część lub podzespół. Po ukończeniu wstępnych badań seria ulepszo­nych już prototypów poddana zostaje badaniom wytrzy­małościowym. Np. przez tysiąc godzin prototyp pracuje z maksymalną prędkością biegu, co odpowiada przebiegowi samochodu 120 000 km z maksymalną szybkością jazdy. Jednocześnie inny prototyp pracuje w tym samym okresie z maksymalnym momentem obrotowym, co odpowiada pokonywaniu przez samochód największego wzniesienia na przebiegu 40 000 km.

Witaj na moim portalu! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji i techniki. Na co dzień pracuję jako mechanik, w swojej pracy napotykam się na wiele usterek w wielu różnych marakach samochodowych. Zapraszam do czytania wpisów o tej tematyce.

Dodaj komentarz