Samochody od A do Z

ZAWIESZENIE

Na układ konstrukcyjny pojazdu* jego trwa­łość oraz wygodę jazdy wpływa w znacznej mierze system zawieszenia kół jezdnych. Spotyka się dwa zasadnicze układy:  zawieszenie zależne, na osiach sztywnych; każda para kół jest osadzona na wspólnej osi, podpierającej pojazd za pośrednictwem elementów sprężystych; system taki obar­czony licznymi wadami, ze względu na prostotę i niski koszt wykonania, jest stosowany jeszcze szeroko w samochodach ciężarowych , zawieszenie niezależne; każde koło jezdne związane jest z ramą lub nadwoziem za pomocą oddzielnego układu zawieszenia. Główną zaletą zawieszenia niezależnego jest znaczne po­lepszenie komfortu jazdy.

Witaj na moim portalu! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji i techniki. Na co dzień pracuję jako mechanik, w swojej pracy napotykam się na wiele usterek w wielu różnych marakach samochodowych. Zapraszam do czytania wpisów o tej tematyce.

Dodaj komentarz